loading...

لنت لاین

برای مردم عادی که اطلاعات زیادی در مورد ماشین خود ندارند، دانستن اصول اولیه هر چیزی مهم است. دانستن نکات مهمی مانند لنت ترمز و زمان تعویض لنت ترمز مهم است. علاوه بر این، ایمنی شما و خانواده تان به آن

سونیا مختاری بازدید : 39 چهارشنبه 18 اسفند 1400 نظرات (0)

برای مردم عادی که اطلاعات زیادی در مورد ماشین خود ندارند، دانستن اصول اولیه هر چیزی مهم است. دانستن نکات مهمی مانند لنت ترمز و زمان تعویض لنت ترمز مهم است. علاوه بر این، ایمنی شما و خانواده تان به آن بستگی دارد، نیازی نیست بدانید که چگونه لنت ترمز را تعویض کنید یا خودتان لنت ترمز را عوض کنید، فقط باید بدانید چه زمانی زمان تعویض آن ها است و از کدام فروشگاه لنت ترمز معتبر خرید داشته باشد.

چند نشانه که زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است

صداهای ترمز غیرمعمول:

هنگام توقف صداهای غیرمعمول ایجاد می شود. اگر صدای توقف خودروی خود را بشنوید، احتمالاً متوجه صداهای غیرعادی خواهید شد و باید فوراً لنت ترمز را بررسی کنید. اگر ماشین شما در حال حرکت باشد، لاستیک های فرسوده صدای تکراری مانند ماشین فرز (صدای برش یک سطح فلزی) تولید می کنند و با پمپاژ روغن ترمز صدا افزایش می یابد. تمام صداهای عجیب و غریب در سیستم ترمز خود را جدی بگیرید و این یکی از نشانه های شکستگی لنت و زمان تعویض آنهاست.

2. لنت های ترمز نازک به نظر می رسند:

یکی از راه‌های بررسی آسان لنت‌های ترمز، بررسی وضعیت سایش آنها است. عمق آن‌ها را از طریق دیسک‌های ترمز بررسی کنید، معمولاً لنت‌های ترمز نباید نازک‌تر از ۷ مایل یا ۳ اینچ باشند (ضخامت دیجیتالی لنت‌های ترمز بین ۱۰ تا ۱۲ میلی‌متر است). اگر کمتر از این رقم باشد، به حد هشدار تغییر دهید. رسید.

همانطور که در تصویر لنت های ترمز مشاهده می کنید، توضیحات رنگ به شرح زیر است:

رنگ سبز: از 8 تا 12 میلی متر بهترین عمر بستر است

زرد: محدوده هشدار و نزدیکی به زمان تعویض لنت ترمز

رنگ قرمز: در این محدوده از 2 تا 3 میلی متر فراموش نکنید که لنت های خود را تعویض کنید تا به سایر قسمت های خودرو آسیبی وارد نشود.

برخی از لنت‌های ترمز با یک شیار در مرکز ساخته شده‌اند که علاوه بر اگزوز و هوادهی بهتر، پس از اصطکاک پی در پی با سطح دیسک ترمز به دلیل توقف در سطح لنت، می‌توان از آن به عنوان نشانگر سایش بعد از سطح لنت استفاده کرد. سطح نشانگر دریافت ممکن است با یک توییت مواجه شوید. این صدا و اندازه لنت به شما هشدار می دهد که زمان تعویض لنت فرا رسیده است.

3. لرزش پدال ترمز:

سومین علامتی که نشان می دهد زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است، لرزش پدال ترمز است. اگر توقف خودرو با پدال ترمز فعلی به درستی کار نمی کند و با فشار دادن آن می لرزد یا احساس بی ثباتی در پدال می کنید: این به این معنی است که لنت ترمز شما فرسوده شده است یا لنت ترمز به طور یکنواخت ساییده شده و سطح لنت ترمز یکنواخت نیست

لرزش پدال ترمز طبیعی نیست و برای جلوگیری از آسیب بیشتر به وسیله نقلیه یا تصادف احتمالی، باید فوراً لنت ترمز را بررسی کنید.

4. بوی سوختگی از لنت ترمز:

به احتمال زیاد این بو از ترمز شماست. معمولا لنت های ترمز شما بسیار فرسوده و می سوزند، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، شایع ترین دلیل این است که لنت ترمز بسیار فرسوده شده و زمان تعویض آن فرا رسیده است.لنت ترمز شما در معرض عناصر مخرب زیادی قرار دارد، بنابراین بدیهی است که به مرور زمان کثیفی، گرد و غبار ترمز و خوردگی روی لنت جمع می شود، تجمع این عناصر در سطح لنت می تواند باعث چسبیدن لنت ترمز به دیسک ترمز شود. . . هنگامی که این اتفاق می افتد، ترمزها نمی توانند به حالت عادی برگردند و چرخ آزادانه نمی چرخد. اصطکاک مداوم گرمای غیر ضروری ایجاد می کند که باعث بوی سوختگی می شود.بوی سوختگی لنت می تواند نشان دهنده مشکل باشد، ایمنی خود را در جاده به خطر نیندازید، به سیستم ترمز و لنت ها توجه نکنید و اجازه ندهید مشکلات کوچک بعدا منجر به تعمیرات اساسی شود.

5. چراغ نشانگر روشن است:

یکی دیگر از نشانه هایی که نشان می دهد زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است، چراغ نشانگر روشن است. همه خودروها مجهز به سیستم هشدار لنت ترمز نیستند (این سیستم دزدگیر احتمالا در زمان نگارش این مقاله روی پراید نصب شده است!!!) در اکثر خودروها چراغ هشدار روی لنت های ترمز فرسوده زرد و گاهی قرمز است. چراغ های لنت ترمز فرسوده را نباید با چراغ هشدار ترمز که همیشه قرمز است اشتباه گرفت و چراغ هشدار ترمز باید نشان دهنده ایرادات احتمالی در سیستم ترمز خودرو باشد.برخی از خودروها دارای سنسور لنت ترمز هستند که با سایش لنت ترمز آن را فعال می کند. اگر چراغ ترمز جلوی پانل ابزار روشن شد، باید با یک مکانیک متخصص مشورت کنید تا لنت های شما را برای تغییر زمان بررسی کند. 

6. ترمز طولانی مدت وسیله نقلیه در هنگام ترمزگیری:

شایع ترین دلیل توقف بیش از حد معمول خودرو، فرسودگی لنت ها است و اگر مدتی از تعویض لنت ها گذشته باشد، این تصمیم منطقی است.

یکی دیگر از نشانه های مهم که نشان می دهد ترمزها باید بررسی شوند، از بین رفتن عملکرد ترمز است. اگر زمان ایده آل ترمز در طول ترمز بیشتر از حد انتظار باشد، ممکن است به این معنی باشد که لنت های ترمز کاملا فرسوده شده اند یا روغن ترمز کم است (اغلب به دلیل نشت روغن ترمز). برای اینکه بفهمید واقعاً چه اتفاقی برای ترمزهای شما می افتد، باید در اسرع وقت با یک مکانیک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که ترمزهای شما به درستی کار می کنند.

7. صدای برخورد فلزات سنگین:

یکی دیگر از نشانه های زمان تعویض لنت ترمز، صدای کم یا سنگین ناشی از برخورد یا شکستن دو فلز است. در برخی از لنت‌های ترمز، برجستگی‌های فلزی کوچکی در قسمت پایینی لنت تعبیه شده است تا صدای زیادی ایجاد کند و راننده را در مورد زمان مناسب برای تعویض لنت ترمز هشدار دهد. عامل دیگر در شنیدن این ضربه سایش بیش از حد سطح لنت ترمز و برخورد قطعه فلزی با دیسک چرخ است.

اگر این صدای عمیق و سنگین را از ضربه فلز شنیدید، سریعا با مکانیک متخصص مشورت کنید. ترمزها می توانند هزینه بیشتری برای تعمیر داشته باشند.

8. هنگام توقف، ماشین به یک طرف کشیده می شود

لنت های ترمز ماشین شما همیشه با سرعت یکسان فرسوده نمی شوند. گاهی ممکن است سطح لنت ترمز به طور یکنواخت ساییده نشود و یک طرف آن نازک تر از طرف دیگر باشد.در صورت بروز چنین پدیده ای، ممکن است هنگام فشردن ترمز، خودرو کمی به چپ یا راست کشیده شود. در این صورت فشار غیر ضروری به فرمان خود وارد خواهید کرد (ممکن است آسیب به اتصالات توپی چرخ، سیستم فرمان و یاتاقان چرخ ها وارد شود). ریسک نکنید که از مکانیک بخواهید فوراً مشکل را بررسی کند.به خاطر داشته باشید که لنت ترمز لزوماً علت این علامت خاص نیست، عوامل دیگری مانند فشار نامناسب لاستیک ها، خرابی بلبرینگ چرخ ها یا آسیب کالیپر ترمز و ... ممکن است علت آن باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 1,813
  • بازدید کلی : 5,954