loading...

لنت لاین

ساختار و مواد به کار رفته در تولید لنت ها بسیار مهم است زیرا لنت ها اغلب در معرض فشار و دمای بالا هستند برخی از شرکت ها در تولید لنت ترمز از فناوری نانو استفاده می کنند که این نوع فناوری باعث بهبود عم

سونیا مختاری بازدید : 46 یکشنبه 23 مرداد 1401 نظرات (0)
ساختار و مواد به کار رفته در تولید لنت ها بسیار مهم است زیرا لنت ها اغلب در معرض فشار و دمای بالا هستند برخی از شرکت ها در تولید لنت ترمز از فناوری نانو استفاده می کنند که این نوع فناوری باعث بهبود عملکرد لنت و ایجاد مقاومت بالایی در ساختار آن در برابر فشار و گرما می شود.

مشخصات لنت ترمز ماکسیما

لنت ترمز یکی از لوازم یدکی مصرفی و ضروری در خودرو می باشد. لنت ترمز ماکسیما نقش مهمی در توقف و حرکت خودرو دارد. لنت ترمز جلو با دیسک ترمز و ایجاد فشار و اصطکاک روی دیسک ترمز خودرو را متوقف می کند. این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که راننده قصد دارد با فشردن پدال ترمز سرعت خودرو را کاهش دهد یا متوقف کند. لنت های ترمز از مواد مختلفی ساخته می شوند، اما همیشه از یک صفحه نگهدارنده فلزی و یک ماده کامپوزیت بدون آزبست ساخته می شوند. صفحه فلزی در لنت برای ثابت نگه داشتن مواد لنت هنگام ترمزگیری و درگیر شدن با ترمز دیسکی بسیار مهم است. هنگام ترمزگیری به مرور زمان و در اثر اصطکاک، ضخامت لنت یا به عبارتی ضخامت لنت کاهش یافته و قدرت ترمز کاهش می یابد. در نتیجه اصطکاک زیاد بین لنت ترمز و دیسک ترمز، گرمای زیادی تولید می شود. بنابراین مواد به کار رفته در تولید لنت ترمز و دیسک ترمز برای دفع این گرما و گرم نشدن بیش از حد قطعات با هم بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که سلامت دیسک ترمز تا حد زیادی بر عمر لنت ترمز تاثیر می گذارد.

نشانه های تعویض لنت ترمز ماکسیما

اکثر خودروها از چراغی در پشت آمپلی فایر برق استفاده می کنند تا در مورد سایش یا ضخامت لنت ترمز هشدار دهند، اما در خودروهایی که این چراغ هشدار را ندارند، تمام شدن لنت به واسطه کند شدن ترمز مشخص می شود. ایجاد نیرو یا صدای اضافی، مانند سوت زدن یا کشیدن دو قطعه فلز به هم،یکی دیگر از نشانه های تمام شدن لنت ترمز می باشد. به یاد داشته باشید که مصرف لنت ترمز در چرخ های جلویی خودرو بیشتر از چرخ های عقب است. هنگام تعویض لنت ترمز توصیه می شود از مواد با کیفیت و مناسب استفاده کنید و همچنین از سالم بودن آنها و عدم ایجاد خط و خش اضافی روی دیسک چرخ اطمینان حاصل کنید.

بهترین برند لنت ترمز ماکسیما

به دلیل کیفیت بالای لنت ترمز اصلی، افراد زیادی تمایل به خرید این لنت برای خودروی خود دارند. اما در هنگام خرید لنت ترمز اصل باید اطلاعات کامل را کسب کنید و بسیار مراقب باشید که لنت تقلبی نخرید. متأسفانه بسیاری از افراد از محدودیت در دسترس بودن لنت ترمز ماکسیما اصل در بازار استفاده می کنند و لنت ترمز تقلبی یا بی کیفیت را با قیمت های بالا به مصرف کنندگان می فروشند. 

اما علاوه بر لنت های ترمز اصل، لنت ترمز دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای خودروهای ماکسیما خریداری کنید. لنت ترمز سرامیکی اولین پیشنهاد برای کسانی است که به هر دلیلی تمایلی به خرید لنت ترمز ماکسیما اصل ندارند. لنت های ترمز سرامیکی پس از لنت های اصلی گران ترین نوع لنت ترمز هستند. لنت های ترمز اصلی از مواد سرامیکی ظریف و الیاف مس ساخته شده اند. سیم مسی گرما را به طور موثر منتقل می کند و از گرم شدن بیش از حد سیستم ترمز جلوگیری می کند. لنت‌های ترمز سرامیکی به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که وقتی ترمزها گرد و غبار کمتری منتشر می‌کنند، صدای کمتری و پایداری بیشتری دارند و در دماهای مختلف عملکرد بهتری دارند. تمامی این ویژگی ها باعث می شود که صاحبان خودرو با وجود قیمت بالای این لنت، آن را خریداری کرده و تجربه رانندگی ایمن را جایگزین آن کنند.

لنت عقب و جلو ماکسیما  برند elig , mhco , brenta , Hi-Q با توجه به نوع و شرایط رانندگی در شهر و خارج از شهر، بیشترین عمر لنت ترمز ممکن را دارد.تولید لنت های ترمز سرامیکی زمانی آغاز شد که تولیدکنندگان به شکایات عمومی در مورد لنت های سنتی پاسخ دادند. لنت های معمولی بسیار جاذب صدا و گرد و غبار بودند. یکی دیگر از مزیت های لنت های سرامیکی مقرون به صرفه بودن آنهاست، زیرا نسبت به لنت های معمولی در برابر سایش مقاوم تر هستند و برای مدت طولانی برای شما کار می کنند. در لنت ترمز عقب Maxima Allig این معایب در نظر گرفته شده و مشکلات احتمالی وسیله نقلیه شما به حداقل می رسد.برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع لنت ترمز کلیک کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 1,798
  • بازدید کلی : 5,939