loading...

لنت لاین

قطعا سفر با ماشین بسیار راحت تر و لذت بخش تر است، زیرا می توانید ماشین را در هر منطقه ای که در جاده برایتان جذاب بود متوقف کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. اما همه اینها زمانی امکان پذیر است که خودروی ش

سونیا مختاری بازدید : 27 سه شنبه 24 اسفند 1400 نظرات (0)

قطعا سفر با ماشین بسیار راحت تر و لذت بخش تر است، زیرا می توانید ماشین را در هر منطقه ای که در جاده برایتان جذاب بود متوقف کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. اما همه اینها زمانی امکان پذیر است که خودروی شما از همه نظر به خصوص در سیستم ترمز کیفیت خوبی داشته باشد و عملکرد خوبی داشته باشد. سیستم ترمز خودرو از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که مهمترین قسمت آن لنت ترمز است. به عبارت دیگر می توان گفت لنت ترمز بر عملکرد سایر قسمت های سیستم ترمز نیز تاثیر می گذارد. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا کیفیت لنت ترمز اینقدر مهم است؟ در مقاله زیر قصد داریم هر آنچه را در رابطه با خرید لنت ترمز را باید بدانید را برای شما یاد آوری کنیم.

ویژگی های لنت ترمز با کیفیت


معمولاً برای تولید لنت ترمز از یک سری عملکردهای خاص با کد فنی خاص استفاده می شود. خودروهای جک دار متفاوت هستند زیرا در چند مدل مختلف تولید می شوند از جمله: S3, S5, J3, J4, J5 بنابراین لنت ترمز این خودروها متفاوت است. لنت ترمز خودرو جک از نظر ظاهری دارای دو نوع کفشک و دیسک می باشد. در بین خودروهای جک، تنها لنت ترمزهای عقب جک J3 و جک J4 از نوع فکی هستند.

نقش لنت ترمز در سیستم ترمز خودروهای چینی


ابتدا بیایید نحوه کار لنت ترمز را بررسی کنیم. چرخه سرویس سیستم ترمز خودرو با فشار دادن پدال ترمز آغاز می شود. سپس سیلندر ترمز فعال شده و روغن ترمز را به دستگاه می فرستد. در این مرحله کولیس ها فعال می شوند. نکته اصلی این مقاله این است که کولیس ها باعث می شوند لنت ها کار خود را شروع کنند و در اثر برخورد و ضربه به دیسک چرخ باعث ایجاد اصطکاک می شوند. این اساساً نیروی اصطکاک است که باعث می شود خودروی شما سرعتش را کاهش دهد یا متوقف کند.

لنت دیسکی بهتر است یا لنت کفشکی؟


لنت های دیسکی و لنت های کفشکی ویژگی های خاص خود را دارند. به عبارت دیگر، استفاده از یکی از آنها مزیت یا عیب نیست، زیرا هرکسی مزایای خود را دارد. در زیر برای آشنایی بهتر عزیزان به تعدادی از ویژگی های این دو نوع پد اشاره کرده ایم.

فرآیند تعویض لنت‌های کفشکی نسبت به لنت‌های دیسکی پیچیده‌تر و زمان‌برتر است و مطمئناً تعویض آن هزینه بیشتری دارد.
هزینه لنت کفشکی در شرایط مساوی کمتر از لنت دیسکی است.
به دلیل استفاده بیشتر از آهن در تولید قالب های آستر کفشکی، هزینه بیشتری نسبت به لنت های دیسکی دارد.
لنت های فنجانی یا کفشکی به دلیل مصرف کمتر نسبت به لنت های دیسکی تقاضا و تنوع برند کمتری در بازار دارند.

قیمت لنت ترمز 

وجود برندهای مختلف لنت ترمز باعث شده تا این لنت ها بسته به ویژگی هایی که دارند قیمت های متفاوتی داشته باشند. در بین برندهای مختلف لنت ترمز ، لنت اصلی و اورجینال قیمت بالایی دارد. لنت های اصلی معمولاً نمونه های تقلبی زیادی در بازار دارند. پس در خرید لنت های اصلی و با کیفیت بسیار مراقب باشید. اما برندهای معتبر زیادی در بازار لوازم یدکی وجود دارند که از نظر کیفیت می توانند با لنت اصلی رقابت کنند. برخی از این برندها علاوه بر کیفیت بالا، قیمت های بسیار مناسبی نیز دارند.

لنت سرامیکی جایگزین مناسبی برای لنت ترمز اصلی 


همانطور که گفته شد، انت های متفاوتی با کیفیت بالا به غیر از لنت اصلی یا OEM در بازار وجود دارد. از جمله این بسترها می توان به بسترهای سرامیکی اشاره کرد. لنت های سرامیکی به لطف مواد کامپوزیتی خود، گرما را به خوبی منتقل می کنند و این عملکرد باعث می شود که سیستم ترمز با ترمزهای مکرر به خوبی کار کند.

ویژگی های لنت فرسوده چیست؟


لنت ترمز از قطعات بسیار مهم در سیستم ترمز خودرو می باشد چرا که کیفیت این قطعه تاثیر زیادی بر سلامت سیستم ترمز خودرو و همچنین سلامت سرنشینان خودرو دارد. لنت ترمز به دلیل عواملی مانند; سبک رانندگی، جهت رانندگی و کیفیت مواد تشکیل دهنده فرسوده و در نهایت فرسوده می شود. این سایش دارای ویژگی هایی است که با مشاهده هر یک از علائم زیر باید در اسرع وقت لنت ترمز را تعویض کنید.

چراغ هشدار مربوط به انتهای لنت را که در برخی خودروها وجود دارد روشن کنید.
صدای سایش هنگام ترمزگیری
بوی لنت سوخته
صدای سوت یا جیغ در حین توقف
کشیدن ماشین به یک طرف در هنگام توقف
احساس شوک یا لرزش در فرمان یا پدال ترمز


در خرید لنت ترمز به چه نکاتی توجه کنیم؟


قبل از هر چیز در هنگام خرید هر محصولی به خصوص لنت ها، کیفیت و اصالت بالا مهم است. نگرانی بزرگ خریداران لنت، وجود برندهای تقلبی و بی کیفیت در بازار قطعات خودرو است که با توجه به اهمیت زیاد لنت برای سلامت سرنشینان خودرو، باید لنت مرغوب و اصل را انتخاب کنید. هنگام خرید هنگام خرید لنت، با مشخصات خودرو و شماره شاسی، می توانید با خودروی خود لنت ترمز مناسبی تهیه کنید.

کلام آخر 


در این مقاله در نظر گرفته ایم که مهمترین قسمت در سیستم ترمز خودرو، لنت ترمز هستند. این قطعه نقش زیادی در سلامت سیستم ترمز خودرو و به خصوص سرنشینان خودرو دارد، بنابراین برای جلوگیری از آسیب بیشتر، هنگام استفاده از آن باید لنت های ترمز را در اسرع وقت تعویض کنید. اگر صاحب خودرو هستید و تصمیم دارید لنت ترمز با کیفیت بسیار بالایی تهیه کنید و مهمتر از همه از اصالت محصول اطمینان حاصل کنید. شما می توانید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی لنت لاین که یکی از قدیمی ترین مراکز خرید اینترنتی در زمینه لنت ترمز خودرو می باشد سفارش داده و در محل مورد نظر خود تحویل دهید. لازم به ذکر است در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد نحوه خرید و یا سایر ویژگی های لنت ترمز این خودروها می توانید با استفاده از شماره های موجود در سایت با پشتیبانی فنی فروشگاه لنت لاین تماس گرفته و به سوالات خود پاسخ دهید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 1,800
  • بازدید کلی : 5,941