loading...

لنت لاین

لنت های ترمز از قطعات ساده ساخته شده از مواد اصطکاک تشکیل شده است که به صفحه فلزی عقب متصل شده اند. سیستم ترمز دیسکی دارای یک جفت لنت ترمز در پشت هر یک از چرخ های خودرو است. هنگامی که راننده متوقف می

سونیا مختاری بازدید : 23 شنبه 20 فروردین 1401 نظرات (0)

لنت های ترمز از قطعات ساده ساخته شده از مواد اصطکاک تشکیل شده است که به صفحه فلزی عقب متصل شده اند. سیستم ترمز دیسکی دارای یک جفت لنت ترمز در پشت هر یک از چرخ های خودرو است. هنگامی که راننده متوقف می شود، دستگاهی به نام سیلندر اصلی نیرو را از پدال ترمز به روغن ترمز منتقل می کند. سپس مایع از خطوط ترمز عبور می کند و روی کالیپر ترمز هر چرخ عمل می کند. هر کالیپر مجموعه ای از لنت های ترمز را روی روتور دیسک فشار می دهد و اصطکاک لازم برای توقف خودرو را ایجاد می کند. در اینجا برای آشنایی بهتر با این سیستم باید بیشتر بخوانید تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

عناصر قابل توجه در بررسی انواع لنت ترمز خودرو


لنت ترمز خودرو احتمالاً مهم ترین ویژگی ایمنی در خودروی شما است، بنابراین درک آنها بسیار مهم است. در اینجا انواع لنت ترمز خودرو، نحوه ماندگاری بیشتر، نحوه تعویض آنها و موارد دیگر آورده شده است:

یک سیستم ترمز معمولی خودرو شامل یک جفت لنت ترمز، یک دیسک ترمز و یک کالیپر ترمز برای هر چرخ است. لنت ها روی خط پایینی نصب می شوند تا مواد اصطکاک آنها تقریباً هر دو طرف دیسک ترمز را لمس کند. هنگامی که پدال ترمز فشرده می شود، مایع هیدرولیک موجود در واحد، هر لنت ترمز را به سمت دو طرف دیسک ترمز چرخان فشار می دهد. این منجر به اصطکاک می شود که باعث کاهش سرعت خودرو و در نهایت توقف می شود. وقتی به این فکر می‌کنید که این عمل ساده هر روز، هفته، ماه و سال چند بار انجام می‌شود، جای تعجب نیست که لنت‌های ترمز به تدریج فرسوده شوند، بنابراین باید مرتباً تعویض شوند. برای اینکه خودروی شما عملکرد بهتری داشته باشد، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید تا اطمینان بیشتری نسبت به عمر لنت ترمز خودروی خود داشته باشید:

جایی که شما رانندگی می کنید


اگر زیاد در بزرگراه رانندگی می‌کنید، لنت‌های ترمز نسبت به زمانی که بیشتر در شهرها و سفرهای کوتاه‌تر رانندگی می‌کنید بیشتر دوام می‌آورند. این به این دلیل است که سفرهای شهری نیاز به توقف بیشتری در چراغ‌های راهنمایی، تقاطع‌ها و تقاطع‌ها دارند، بنابراین از ترمز شما بسیار بیشتر از زمانی که در بزرگراه سفر می‌کنید استفاده می‌شود.

انواع لنت ترمز خودرو را بررسی کنید


لنت های ترمز خودرو بر اساس ترکیب مواد اصطکاکی طبقه بندی می شوند. سه نوع اصلی لنت ترمز شامل غیر فلزی، نیمه فلزی و سرامیکی وجود دارد. ترمزهای فیبر کربنی نیز در کاربردهای پیشرفته رایج هستند.

غیر فلزی


لنت های ترمز غیر فلزی (که به عنوان لنت ترمز ارگانیک نیز شناخته می شود) را می توان از مواد مختلفی از جمله الیاف آزبست ساخت. ترمزهای غیر فلزی معمولا ارزان ترین نوع لنت ترمز هستند. متأسفانه لنت های غیر فلزی نیز به دلیل ترکیبی که دارند به سرعت فرسوده می شوند تا ترمز را متوقف کنند.

نیمه فلزی


لنت ترمز نیمه فلزی نسبت به لنت ترمز غیر فلزی عملکرد بهتری دارد و عمر طولانی تری دارد. نقطه ضعف آن این است که از آنجایی که بسترهای نیمه فلزی تا 70 درصد فلز دارند، می توانند نویز داشته باشند و گرد و غبار زیادی ایجاد کنند. لنت های نیمه فلزی سنتی بیشتر از مس، آهن و فولاد ساخته می شوند.

سرامیک


لنت های سرامیکی یکی از گران ترین انواع لنت ترمز خودرو هستند. ترمزهای سرامیکی معمولاً بهتر عمل می کنند، دوام بیشتری دارند و گرد و غبار کمتری نسبت به لنت های غیر فلزی یا نیمه فلزی تولید می کنند. یک بستر سرامیکی معمولی حاوی الیاف سرامیکی همراه با مواد دیگری مانند کربن (یا گرافیت) و فلزات مختلف است. ترمزهای سرامیکی معمولاً بهتر عمل می کنند، دوام بیشتری دارند و گرد و غبار کمتری نسبت به لنت های غیر فلزی یا نیمه فلزی تولید می کنند.

فیبر کربن


لنت های فیبر کربنی جدیدترین (و گران ترین) نوع لنت ترمز هستند. همانطور که می دانید این لنت ها حاوی ترکیبی از کربن و الیاف داخلی هستند. معمولاً لنت های ترمز فیبر کربنی را در اتومبیل های مسابقه ای، صنایع دستی و سایر کاربردها پیدا خواهید کرد.

اینکه کدام نوع لنت ترمز خودرو برای شما مناسب است به عوامل مختلفی از جمله نوع وسیله نقلیه، عادات رانندگی و بودجه شما بستگی دارد. اگر قیمت پایه برای انتخاب ترمزهای جدید زیاد است، می توانید مجموعه ای از لنت های ترمز غیرفلزی را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، ارزش ارتقاء به مجموعه ای از ترمزهای نیمه فلزی یا سرامیکی را دارد. لنت ترمز فلزی ترکیبی از لنت ترمز غیر فلزی و سرامیکی است. اگرچه لنت های ترمز فلزی عملکرد خوبی دارند (اغلب در وسایل نقلیه با کارایی بالا استفاده می شوند)، اما میزان قابل توجهی صدای ترمز و گرد و غبار تولید می کنند. لنت‌های سرامیکی معمولاً کندتر هستند، گرد و غبار کمتری تولید می‌کنند و دوام بیشتری نسبت به دو نوع لنت ترمز دیگر دارند. در نتیجه لنت های سرامیکی امروزه بسیار محبوب شده اند. در واقع، تخمین زده می شود که تا 90 خودروی جدید دارای لنت های سرامیکی هستند. هنگام انتخاب کیت ترمز جدید، باید ویژگی های هر نوع لنت ترمز خودرو را در نظر بگیرید. همچنین، حتما مجموعه ای از لنت ترمز را انتخاب کنید که مناسب ماشین و سبک زندگی شما باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 137
  • بازدید سال : 1,838
  • بازدید کلی : 5,979