loading...

لنت لاین

در سیستم ترمز دیسکی، برخی از عیوب رایج می تواند سلامت آن را به خطر بیندازد. تمام شدن لنت ها، استفاده از لنت های بی کیفیت، خشک شدن و سوزاندن گریس در بوش های کولیس یا تاب برداشتن دیسک به دلیل خنک شدن نا

سونیا مختاری بازدید : 33 شنبه 17 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

در سیستم ترمز دیسکی، برخی از عیوب رایج می تواند سلامت آن را به خطر بیندازد. تمام شدن لنت ها، استفاده از لنت های بی کیفیت، خشک شدن و سوزاندن گریس در بوش های کولیس یا تاب برداشتن دیسک به دلیل خنک شدن ناگهانی هنگام عبور از سوراخ آب یا کارواش در حالی که دیسک ها هنوز داغ هستند می تواند باعث ایجاد بافت صاف و صیقلی شود. و در ساده ترین حالت ممکن باعث ایجاد صدا و سوت، لرزش خودرو یا انحراف یا عدم تعادل خودرو در هنگام ترمزگیری می شود، در تمامی این موارد نیروی ترمز زیر سوال می رود، رفع این مشکل بسیار آسان است. اگرچه می توانید برای رفع این مشکل به مرکز خدمات مراجعه کنید، اما برای کاری که خودتان می توانید انجام دهید باید هزینه اضافی بپردازید.

آموزش بازسازی دیسک ترمز خودرو

گام اول


با رعایت اصول ایمنی مانند استفاده از دستکش برای محافظت از دسته ها و سه پایه برای حفظ تعادل و پایداری خودرو، چرخ ها را باز کنید تا به سیستم ترمز برسید. برای حفظ سلامتی خود توصیه می شود قبل از انجام این کار به کارواش بروید و از اپراتور بخواهید که داخل چرخ ها را با فشار آب بشویید تا ذرات و گرد لنت ترمز که معمولا برای تنفس خطرناک هستند از محفظه چرخ خارج شود.
با باز کردن چرخ به کیت سیستم ترمز دسترسی خواهید داشت. کالیپر ترمز در تمامی خودروها معمولاً با دو پیچ کتانی به ستون کمک فنر وصل می شود. با بازکردن این دو پیچ، کالیپر ترمز از جای خود خارج می شود. کولیس را با یک گیره یا سیم پلاستیکی به ستون فنر وصل کنید، زیرا کالیپر سنگین است و آویزان شدن باعث آسیب به شلنگ ترمز می شود.

گام دوم


سپس باید دیسک را بردارید. در تمامی خودروها دیسک ترمز در دو حالت است. یا کاملا شل است که با فشار دادن دیسک و بستن پیچ و مهره های چرخ در جای خود محکم می شود یا با پیچ کوچکی که وظیفه آن جلوگیری از رها شدن دیسک است در جای خود محکم می شود. در این حالت پیچ را باز کنید تا دیسک ترمز آزاد شود و خارج شوید.

گام سوم


بیرون انداختن دیسک ها کاری را انجام می دهد که باید انجام می دادید. حال باید دیسک را به یک تراشکار مجرب بسپارید تا با کمک تراش بار مورد نیاز را از روی دیسک بردارد تا تمامی ساییدگی ها و نامنظمی ها از روی دیسک گرفته شود و دیسک پیچ خورده باشد.

گام چهارم


با دیسک ترمز که مانند روز اول صاف و صیقلی است، باید تمام مراحلی را که برای باز کردن دیسک انجام داده اید به صورت معکوس انجام دهید تا دیسک و دستگاه در جای خود ببندید. حال با روشن شدن موتور خودرو و فشار چندباره به پدال ترمز، لنت ها در جای خود قرار می گیرند. اگر لنت های ترمز نیز سایش نامتقارن داشته باشند، پس از چند کیلومتر رانندگی و ترمزگیری، لنت ها نیز صاف می شوند و اصطکاک به حداکثر ممکن می رسد. اکنون سیستم ترمز خودروی شما مانند روز اول بدون لرزش و صدا به کار خود ادامه می دهد.

چند نکته مهم:


1-  قبل از تمام شدن لنت ترمز آنها را تعویض کنید. تعمیر دیسک ترمز شکسته به دلیل تاریخ انقضای لنت ها بیشتر از قیمت لنت ترمز جدید است.

2- در نظر داشته باشید که وقتی ترمزهای ماشین داغ است، کمی پاشش آب مانند رفتن به کارواش یا وارد شدن به چاله آب باعث تاب دیسک می شود. به همین دلیل مطمئن شوید که صفحه فلزی پشت دیسک که برای جلوگیری از پاشیدن آب روی دیسک در پشت دیسک نصب شده است، آسیبی ندیده و روی خودروی شما وجود دارد.

3- مشکلات مشابهی در مورد ترمزهای کاسه ای نیز ایجاد می شود که راه حل آن دقیقاً مانند عیب یابی ترمزهای دیسکی است و پس از برداشتن کاسه ترمزها توسط دستگاه تراش ساخته می شود.

4- زمانی که کالیپر ترمز دیسکی باز است یا کالیپر ترمز از روی ترمزهای کالیپر خودرو جدا می شود هرگز متوقف نشوید زیرا باعث می شود اهرم ترمز کالیپر یا پیستون های پمپ ترمز خارج شده و مایع ترمز تخلیه شود. حل این مشکل به زمان، دانش و مهارت های بسیار بیشتری نیاز دارد که ممکن است به تنهایی نتوانید از پس آن برآیید.

5- دیسک و کاسه ترمز را به تعداد معین بچرخانید و ضخامت دیسک یا فنجان ترمز نباید از مقدار معینی کمتر باشد زیرا در این حالت وقتی دیسک ترمز یا کاسه به طور ناگهانی گرم یا سرد می شود. ، ترک می خورد و می شکند که این اتفاق می افتد. هنگام رانندگی می تواند منجر به مسدود شدن یا آسیب دیدن خودرو شود و در نهایت تعادل را با عواقب جبران ناپذیری به هم بزند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 1,789
  • بازدید کلی : 5,930