loading...

لنت لاین

امروزه، هر راننده دقیقاً می داند که ترمزهای خودروی شخصی او برای چیست - کاهش سرعت و توقف ایمن. در مواقع اضطراری، ترمزها وسیله ای هستند که با آن فوراً توقف می کنیم و از حوادث تهدید کننده احتمالی جلوگیری

سونیا مختاری بازدید : 31 دوشنبه 09 اسفند 1400 نظرات (0)

امروزه، هر راننده دقیقاً می داند که ترمزهای خودروی شخصی او برای چیست - کاهش سرعت و توقف ایمن. در مواقع اضطراری، ترمزها وسیله ای هستند که با آن فوراً توقف می کنیم و از حوادث تهدید کننده احتمالی جلوگیری می کنیم .

بنابراین، با توجه به این واقعیت اصلی، اهمیت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم ترمز موثر را هرگز نمی توان نادیده گرفت. به طور کلی، مکانیزم در خودروها از یک دیسک ترمز، کالیپر و یک جفت لنت در هر چرخ تشکیل شده است.

لنت ها که جزء اصلی هستند با مواد اصطکاکی در کالیپر ترمز نصب می شوند. هنگامی که پدال فشرده می شود، سیال هیدرولیک موجود در سیستم باعث می شود که هر لنت به دیسک چرخان فشار بیاورد. این منجر به اصطکاک می شود که ماشین شما را کند یا متوقف می کند.

به این فکر کنید که این عمل چند بار به صورت روزانه، ماهانه یا سالانه انجام می شود. به همین دلیل جای تعجب نیست که این قطعات خودرو فرسوده شده و نیاز به تعویض منظم دارند . به همین دلیل است که امروز اینجا هستیم تا شما را با جزئیات بیشتری در مورد کل فرآیند معرفی کنیم.

 

آیا رانندگی با لنت ترمز های پوسیده ایمن است؟

یک مهارت مهم که باید توسط هر راننده ای تسلط داشته باشد، توانایی تشخیص خود هنگام نیاز به تعمیر است. این امر به ویژه در مورد سیستم ترمز بسیار مهم است.

از نظر ایمنی ، این ویژگی بسیار مهم است. رانندگی با ترمزهایی که آسیب دیده، فرسوده شده اند یا نشانه هایی از آسیب دیده می شود، می تواند عواقب کشنده ای برای شما و سرنشینان به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، آسیب بیشتر به ساختار خودرو کاملاً امکان پذیر است. در نهایت، تعمیر کلی از آنچه در ابتدا فکر می‌کردید خواهد بود، بنابراین این اقدامات لزوماً ایمن نیستند.

اگرچه مهارت های رانندگی شما درجه یک است، اما هیچ چیز قطعی نیست. با دوبرابر شدن فاصله ترمز مطمئناً واکنش شما با مشکل مواجه خواهد شد. اگرچه ممکن است هوشیار باشید و متوجه وضعیت اضطراری شوید، یک لنت ترمز فرسوده به شما اجازه نمی دهد که واکنش مناسبی نشان دهید.

 

متداول ترین دلایل برای انتظار برای تغییر چیست؟

اصولاً لنت ترمز باید برای مدت معینی سرویس شود و بعد از 20000 تا 40000 کیلومتر تغییر می کند، اگرچه برد دقیق عمدتاً بر اساس عادت شما تعیین می شود. به عبارت دیگر، چند بار رانندگی می کنید.

با این حال، به دلایلی، برخی از افراد علائم نقص عملکرد را نادیده می گیرند و تصمیم می گیرند به کارهای روزانه خود ادامه دهند. توضیح این انگیزه ها دشوار است، زیرا بیش از آن غیرمسئولانه هستند. با این حال، این یک موضوع امنیتی برای همه است، بنابراین خودسری به شدت غیرقابل قبول است.

 در بدترین حالت، همانطور که قبلاً بارها گفته ایم، خطر به خطر انداختن جان خود و خودرو را دارید. انتظار زیاد توصیه نمی شود، زیرا دو عواقب زیر را در پی خواهد داشت که همین الان به آن می پردازیم.

 

آسیب به روتورها

اگر نمی دانید وسیله نقلیه چگونه کار می کند، تعجب آور نخواهد بود که بدانید هدف از لنت ها نیز محافظت از روتورها است. هنگامی که سیستم فعال می شود، روتور اصطکاک ایجاد می کند و این گرما را به کلاچ توزیع می کند و به طور همزمان از خودرو محافظت و متوقف می کند.

در صورتی که کمتر از یک چهارم اینچ فرسوده شوند، قربانی اصلی روتور خواهد بود. براکت های فلزی روی لنت ترمز شروع به ساییدن آن می کنند و در نتیجه خم می شوند یا می شکنند. علاوه بر این، گرما به درستی دفع نمی شود که منجر به گرم شدن بیش از حد می شود.

 

آسیب به دستگاه ها

اگر اوضاع واقعا بدتر شود، احتمال آسیب رساندن به خود کالیپرهای ترمز منتفی نیست . این صفحات فلزی هستند که تمام اجزای دیگر را نگه می دارند. آسیب احتمالی آنها بسته به مدلی که رانندگی می کنید گران خواهد بود .

در واقعیت، ارزش آن را ندارد که با صبر کردن برای تعویض اقلام در آخرین لحظه، امنیت خود را به خطر بیندازید . به هر حال، این عمل بیشتر از اینکه به شما کمک کند، روی شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل مهم است که کار امروز را به فردا نگذاریم.

 

آیا می توانیم خودمان آنها را تغییر دهیم؟

در بیشتر موارد، خود تغییر به سطح خوبی از دانش مکانیکی نیاز دارد. با این حال، این بررسی فشار لاستیک یا شارژ کردن نیست. هر اشتباهی می تواند و قطعاً بسیار ناخوشایند خواهد بود.

چنین تعمیراتی باید توسط یک فرد شایسته و حرفه ای با اعتماد به نفس انجام شود. به یاد داشته باشید که لنت ترمز بخش مهمی از سیستم ترمز است و در صورت نصب نادرست، عواقب شدیدی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بنابراین، اگر مشکوک به نقص هستید، به شما توصیه می کنیم که فورا واکنش نشان داده و با یک تکنسین مورد اعتماد تماس بگیرید. این کار از سردردهای غیرضروری که می تواند به کیف پول و وسیله نقلیه شما آسیب برساند، نجات می دهد.

 

ابزار و آماده سازی لازم

به شرطی که بخواهید با هم آشنا شوید، نصب در چند مرحله انجام می شود. اولین کاری که انجام می شود بلند کردن شاسی به وسیله جک و بر این اساس توسعه لاستیک ها و همچنین دستگاه است.

وقتی به این مرحله رسید ، مجموعه باید از روتور خارج شود. توجه داشته باشید که ماژول همچنان به خط ترمز متصل است و عمل باید به آرامی و دقیق انجام شود. دلیل این امر به دلیل شکننده بودن خط است و امکان آسیب رساندن به آن وجود دارد.

بسته به مدل ماشین شما، لنت ها لیز می خورند یا بیرون می آیند. پس از حذف موارد قدیمی، نوبت به نصب موارد جدید می رسد که باید مطابق با توصیه های سازنده باشد . با این حال، قبل از نصب، لازم است همه جا گریس بزنید.

هنگامی که همه چیز در جای خود قرار گرفت، مجموعه دستگاه باید تعویض شود. از آنجایی که پوشیده شده است، استفاده مجدد از آن توصیه نمی شود. و در نهایت فقط لازم است تایر را به عقب برگردانید. این فرآیند در هر طرف توسط مکانیک مورد اعتماد شما تکرار می شود .

ابزارهایی که به طور کلی مورد نیاز هستند عبارتند از:

  • راهنمای ماشین
  • جیغ بزن
  • ابزار تخصصی ترمز
  • مواد مصرفی یدکی
  • گریس ترمز
  • آچار
  • آچار صلیب

از طرف دیگر، اگر هنوز قطعات یدکی باکیفیت را برای پاداش دادن به وسیله نقلیه خود پیدا نکرده اید، فراموش نکنید که به فروشگاه آنلاین لنت لاین سر بزنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 1,835
  • بازدید کلی : 5,976