loading...

لنت لاین

اصلی ترین و مهم ترین قسمت در سیستم ترمز خودرو، لنت ترمز هستند. سیستم ترمز خودرو از قطعات مختلف دیگری مانند دستگاه ها، شیلنگ ها، سیلندرهای ترمز، روغن ترمز و دیسک ها تشکیل شده است که عملکرد تیمی این قطع

سونیا مختاری بازدید : 31 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

اصلی ترین و مهم ترین قسمت در سیستم ترمز خودرو، لنت ترمز هستند. سیستم ترمز خودرو از قطعات مختلف دیگری مانند دستگاه ها، شیلنگ ها، سیلندرهای ترمز، روغن ترمز و دیسک ها تشکیل شده است که عملکرد تیمی این قطعات منجر به کاهش سرعت خودرو و یا توقف کامل آن می شود.

لنت ترمز یک ماده مصرفی است که به دلیل عواملی مانند سبک رانندگی یا نوع مسیر دچار سایش و پارگی می شود. همانطور که می دانید زمانی که یک قطعه در سیستم فرسوده شود، قطعاً آسیب می بیند و باعث بروز حوادث می شود. به عنوان مالک خودروهای ژاپنی مانند نیسان و هوندا، اگر در مورد علائم ساییدگی لنت یا انواع لنت ترمز خودروهای ژاپنی از نظر ظاهری سوالی دارید، پیشنهاد می کنیم برای دریافت دقیق و کامل با ما همراه باشید.

علت سایش لنت ترمز 


هنگامی که برای کاهش سرعت، پدال ترمز خودرو را در حین رانندگی فشار می دهید، سیلندری فعال می شود که مایع ترمز را از طریق شیلنگ ها به دستگاه منتقل می کند. کالیپر به گونه ای عمل می کند که با اثر بر روی لنت ترمز نیروی اصطکاک ایجاد می کند. در اصل، این نیروی اصطکاک است که ماشین را کند یا متوقف می کند. اکنون می توانید هر روز در جاده های پر دست انداز رانندگی کنید و مجبور خواهید بود دائماً پدال ترمز را فشار دهید یا سبک رانندگی شما باعث ترمز دائمی می شود یا ممکن است مواد اولیه لنت بی کیفیت باشد. در این صورت حتماً لنت فرسوده خواهد شد. وقتی لنت ترمز فرسوده می شود علائمی دارد که به محض دیدن یکی از این علائم می توانید به راحتی لنت ترمز را تعویض کنید. علائم و نشانه های سایش لنت ترمز شامل موارد زیر است.

چراغ هشدار مربوط به انتهای لنت را که در برخی خودروها وجود دارد روشن کنید.
صدای سایش هنگام ترمزگیری
بوی لنت سوخته
صدای سوت یا جیغ در حین توقف
کشیدن ماشین به یک طرف در هنگام توقف
احساس شوک یا لرزش در فرمان یا پدال ترمز


ظاهر لنت های ترمز را بررسی کنید


خودروهای ژاپنی از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام کد فنی خاص خود را دارند. امروزه شرکت ها و برندهای مختلفی وجود دارند که لنت ترمز خودروهای ژاپنی را در بازار لوازم یدکی عرضه می کنند. لنزهای شرکت های مختلف به طور کلی در کیفیت مواد استفاده شده با هم تفاوت دارند. لنت های ترمز در هر نسلی متفاوت است و برای به دست آوردن لنت مناسب باید شماره شاسی خودرو را بررسی کنید. لنت های ترمز خودرو از نظر ظاهری نیز به دو دسته دیسکی و کالیپر (کاسه ای) تقسیم می شوند. امروزه بیشتر لنت ترمز خودرو دیسکی است و لنت کفش به ندرت استفاده می شود. معمولاً از لنت های کفش در چرخ های عقب استفاده می شود. استفاده از لنت کفشکی دیسکی مزیت یا عیب نیست، اما هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

مقایسه لنت ترمز دیسکی و کالیپر


لنت های کفشکی به دلیل استفاده از آهن بیشتر در تولید آنها گرانتر از لنت های دیسکی هستند.
هزینه لنت کفشکی در شرایط مساوی کمتر از لنت دیسکی است.
فرآیند تعویض لنت‌های کفشکی نسبت به لنت‌های دیسکی پیچیده‌تر و زمان‌برتر است و مطمئناً تعویض آن هزینه بیشتری دارد.
لنت فنجانی یا کفشی به دلیل مصرف کمتر نسبت به لنت دیسکی در بازار کمتر دیده می شود.


قیمت لنت ترمز 


وجود برندهای مختلف در بازار، لنت ترمزها را با کیفیت و قیمت های متفاوتی عرضه کرده است. مطمئنا یک برند شناخته شده در سطح قیمتی یک برند ناشناس نیست و البته قیمت بالاتری هم دارد. اما سوال اینجاست که کدام یک از این برندها کیفیت بالایی دارند؟ لنت ترمز اصلی هوندا یا جنیوس پارت (OEM) لنت هایی هستند که به سفارش شرکت سازنده خودرو ساخته می شوند و همراه با خودروی هوندا در بازار موجود می باشند. این لنت ها از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه ساخته شده اند و طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به سایر لنت ها دارند. علاوه بر لنت اورجینال، برندهای دیگری نیز در بازار لوازم یدکی وجود دارد که کیفیت خوبی دارند. برخی افراد بنا به دلایلی تمایلی به خرید لنت ترمز جنیون پارت ندارند که در این صورت می توانند از لنت های سرامیکی یا نیمه فلزی استفاده کنند.

مقایسه لنت ترمز سرامیکی و لنت ترمز نیمه فلزی


لنت های ترمز سرامیکی به لطف مواد کامپوزیتی که دارند به خوبی گرما را انتقال می دهند. این عملکرد باعث می شود که ترمز در صورت تکرار به خوبی کار کند.
از نظر قیمت، لنت های سرامیکی گرانتر از لنت های نیمه فلزی هستند.
لنت های نیمه فلزی نیز کیفیت بالاتری نسبت به برخی از برندهای بی نام و لنت ترمز سرامیکی دارند.


خرید لنت ترمز خودروهای ژاپنی


خودروهای ژاپنی بر اساس سال ساخت، مدل اتاق و ... دسته بندی می شوند که به راحتی می توانید لنت ترمز مناسب مدل خودروی خود را تهیه کنید. علاوه بر این تقسیم بندی، گاهی اوقات هنگام خرید لنت ترمز لازم است شماره شاسی خودرو نیز بررسی شود. تنوع زیاد لنت ترمز و وجود برندهای مختلف باعث شده تا خریداران نتوانند لنت صحیح را تهیه کنند و در هنگام خرید لنت اورجینال و باکیفیت دچار سردرگمی شوند. اگر صاحب هر یک از مدل های خودروی ژاپنی مانند; نیسان و هوندا هستید و به دنبال انتخابی مناسب برای خرید لنت ترمز هستید، پیشنهاد می کنیم به وب سایت لنت لاین که سایت فروشگاه اینترنتی فروش لنت ماشین است مراجعه کنید.

نتیجه


با توجه به مطالب این مقاله متوجه شدیم که لنت ترمز بخش بسیار مهمی از سیستم ترمز خودرو است. حفظ سلامت سیستم ترمز خودرو و سرنشینان آن به کیفیت بالای لنت ترمز بستگی دارد. این قطعه مصرفی بر اثر عواملی مانند سبک رانندگی و نوع مسیر فرسوده شده است و باید در اسرع وقت تعویض شود. به عنوان یک صاحب خودرو ژاپنی، اگر در خرید لنت ترمز با کیفیت شک دارید، پیشنهاد می کنیم به سایت لنت لاین مراجعه کرده و با تحقیق در مورد مشخصات، لنت مورد نظر خود را انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی ما یکی از قدیمی ترین مراکز خرید اینترنتی در زمینه فروش لنت ترمز می باشد. در صورت داشتن سوال در مورد لنت ترمز کافیست با کارشناسان فنی و متخصصین این فروشگاه تماس حاصل فرمایید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 101
  • بازدید سال : 1,802
  • بازدید کلی : 5,943